توان و کمیت های دیزل ژنراتور در سه حالت کاری تعریف می گردد: دیزل ژنراتور کاترپیلار
به توان نامی یا توان اسمی معروف می باشد. توانی است که تامین برق اضطراری برای مدت زمانی کوتاه که برق شهر -برق اصلی- معقول و طبیعی نباشد، انجام دهد. نکته مهم این است که قابلیت اضافه بار 10% « تامین توان 110%» را اصلا ندارد. در نشریه 110 نظام مهندسی وسایر مقالات دانشگاهی ذکر گردیده است دیزل ژنراتور توان تحمل اضافه بار به میزان 110% بار نامی را برای یک ساعت داشته باشد، منظور این مطلب توان Stand by Power نیست.
توان دائمی یا Prime power است. توانی از ژنراتور دیزلی است که تامین برق را به عنوان تامین کننده اصلی عهده دار باشد، به همین علت به توان اولیه نیز معروف است .
نکته مهم و قابل توجه این است که این حالت امکان تحمل اضافه بار 10% « 110% توان prime » را دارا می باشد.
آزمون 110% اضافه بار به مدت یک ساعت نشریه نظام مهندسی برای این توان تعریف می گردد .
حالتی از توان دیزل ژنراتور است که به صورت پیوسته و مداوم مصرف کننده ثابت (بارثابت و بدون تغییر) را عهده دار می باشد.
« متن فوق برگرفته از استاندارهای (- BS5514 و ISO3046, AS2789, DIN6271 -) می باشد.»
چه دیزل ژنراتوری برای چه مکانی مناسب است: دیزل ژنراتور
برای مراکز بیمارستانی ویا کارخانه ها و…. که سریع روشن شدن دیزل ژنراتور « در کوتاه ترین زمان ممکن برق دیزل ژنراتور وارد مدار شود» ملاک است، باید بدانیم: دیزل ژنراتور
بایستی توان خریداری شده در حالت (prime) باشد تا درصورتی که قطعی برق بیش از یک ساعت باشد مصرف کننده با مشکل مواجه نگردد.
موتور دیزل engine مجهز به گاورنر الکتریکی ویا حداقل الکترومکانیکی باشد. علت این امر سریع روشن شدن و زیر بار رفتن موتور برق و یا ژنراتور است.
دستگاه مجهز به یک کنترلر هوشمند جهت چک کردن پارامترهای مکانیکال و الکتریکال است که در کسری از ثانیه تصمیم گیری کند مثل برد PLC دیزل ژنراتور.
درباره این سایت